Au Pair in Sydney

Juul en Jody op reis, deel 1

Hi allemaal, dit keer een blog vanaf the road. Jody en ik zijn twee weken geleden begonnen aan onze grote roadtrip en ik vond het wel weer eens tijd voor een update. Ondertussen zijn we in Alice Springs aangekomen en morgen gaan we naar de rots der rotsen; Uluru. Iedereen die er is geweest vond het magisch, dus mijn verwachtingen zijn hoog.

Twee weken geleden zijn we dus begonnen in Sydney. Vanaf hier zijn we redelijk op ons gemakje naar Melbourne gereden. Onderweg zijn we gestopt op mooie plekjes, zoals Booderee National Park en Wilsons Promontory National Park. We hebben Melbourne bezocht en zijn toen doorgereden naar Adelaide, via de Great Ocean Road. Dit was echt een prachtig stuk weg, waar we vaak gestopt zijn om van het uitzicht te genieten. Langs de Great Ocean Road hebben we ook voor het eerst koala's in het wild gezien. Op weg naar Adelaide konden we het Grampians NP niet overslaan. Wat een prachtig natuurpark was dit. We hebben door een canyon gelopen en hadden prachtige uitzichten over de vallei. Toen waren we al vrij snel in Adelaide. Wat een leuke en compacte stad is dit zeg! Zeker een bezoekje waard. Daarna begon het grootste avontuur. We hadden Fritsie (onze campervan) volgeladen met liters water, extra benzine en olie, en toen kon ons outbackavontuur beginnen. Kilometers lang alleen maar vlaktes met wat struikjes erop. Om de paar honderd kilometer heb je een 'dorpje'. Het staat tussen aanhalingstekens omdat je het eigenlijk geen dorpje kunt noemen. Je kunt er tanken, naar het toilet, overnachten en een paar boodschappen doen. Na een paar van deze dorpjes kwamen we aan in Coober Pedy, bekend van de Opaalmijnen. Hier hebben we wat meer tijd doorgebracht en zo wisten we wat meer over de geschiedenis van dit stadje. Ook zijn we 's avonds met de locals de bar in gegaan (eten voor 6 dollar konden we niet afslaan natuurlijk) en zo hadden we een kijkje in het leven van de bewoners. Nu zitten we dus in Alice Springs en tot nu toe gaat alles goed. Fritsie loopt als een zonnetje en hij heeft nog geen kangoeroe aangereden. Wel een klein vogeltje, maar die tellen we niet mee. Het rijden door de outback is goed te doen. De wegen zijn prima, we komen genoeg andere auto's tegen en we hebben altijd genoeg benzine om bij het volgende tankstation te komen. Wij redden het dus wel. De volgende grote stop wordt Darwin en dan rijden we door naar Cairns voor het oostkust gedeelte van onze reis. De temperatuur is trouwens heerlijk overdag. 's Avonds koelt het snel af hier in de woestijn.

Tot de volgende update!

Sometimes the most scenic routes in life are the detours you didn't mean to take

Liefs Juul en Jody

Toine

Gaaf dames,
Geniet zoals ik al vaker aangegeven heb.

Tonny

Weer een geweldig verhaal, prachtig dat jullie zo genieten van al het mooie dat je tegen komt.
Fijn ook dat jullie zo blij zijn met je Fritsie, die jullie mooi brengt waar je heen wil.