Au Pair in Sydney

Zomer in Australië

Onder de noemer 'beter laat dan nooit', wil ik iedereen allereerst een heel gezond en gelukkig 2017 wensen! Ik kan hier nu natuurlijk gaan terugdenken aan 2016 en omschrijven wat een geweldig jaar dat was, maar....

Dat is dus precies wat ik ga doen. 2016 was een goed jaar. Ik ben 19 jaar oud geworden, ben afgestudeerd, heb veel tijd doorgebracht met vrienden, en ik ben natuurlijk naar Australië gegaan. En wat een avontuur was/is dit!! Echt het beste wat ik ooit heb kunnen doen. Ik heb nieuwe vrienden gemaakt, heb dingen gedaan die ik in Nederland niet snel zou doen en ik ben beter geworden in alleen zijn. Ik ben erachter gekomen dat ik het af en toe heerlijk vind om alleen naar het strand te gaan, alleen uit te gaan lunchen, of alleen ergens in een parkje een boek te lezen. Nu is het natuurlijk niet zo dat ik hier een complete loner ben. Maargoed, laten we ons niet te ver meeslepen in het omschrijven van 2016.

De laatste dagen van 2016 heb ik doorgebracht met mama en tante Miek, die op 30 december in Sydney zijn aangekomen. Ik ben ze gaan verrassen op het vliegveld, en maar goed ook, want anders waren ze compleet verdwaald geraakt in het benauwde Sydney. Samen met hun heb ik Oud op Nieuw gevierd en de dagen daarna hebben we ons gedragen als echte (ramp)toeristen. Ze hebben bijna alles van Sydney wel gezien, en na een week was het tijd om mama mee te nemen naar de plek waar ik woon. Hier hebben we lekker relaxte dagen op het strand doorgebracht. Echt heerlijk om mama weer bij me te hebben, maar het is wel apart om te zien hoe snel zoiets weer normaal wordt.

Morgen ga ik nog een dag doorbrengen met mama en dan moeten we helaas afscheid nemen, want maandag vliegen mama en tante Miek terug naar Nederland en dan vlieg ik naar Nieuw-Zeeland! EIndelijk kan ik dan gaan reizen, en dan ook nog eens naar zo'n prachtland! Ik heb er onwijs veel zin in. Wel raar om het helemaal in mijn eentje te doen, maar ik ontmoet vast reisgenoten. Van mijn hostfamily heb ik trouwens een skydive gekregen voor kerst, dus dat ga ik ook doen in Nieuw-Zeeland. Onwijs gaaf!!!

Als ik terugkom uit Nieuw-Zeeland hoef ik nog maar 9 weken te werken, en daarna ga ik eindelijk beginnen met reizen! Wel raar, om dan afscheid te nemen van mensen waar je 6 maanden bij in huis hebt gewoond. Ik weet zeker dat ik ze heel erg ga missen, maar het zal ook wel weer fijn zijn om naar huis te gaan. Over naar huis gaan gesproken... Mijn terugreis is zojuist geboekt. 3 Juni sta ik weer op Nederlandse bodem. Nu gaat het snel, maar ik denk er nog niet te veel over na. Eerst hier nog volop genieten.

Zo, dat was mijn blog voor deze keer weer! De volgende blog wordt een verslag van Nieuw-Zeeland! Geniet van de sneeuw in Nederland, dan ga ik nog even aan mijn tan werken op het strand :)

“Loving life is easy when you are abroad. Where no one knows you and you hold life in your hands all alone, you are more master of yourself than at any other time.” – Hannah Arendt


Liefs van mij

Reacties

Reacties

Tonny Hazenberg

Geweldig Juul.
Weer een prachtig verhaal en merk dat je geniet met volle teugen, heel fijn dat mama is geweest, toch even iets om te knuffelen.
Geniet van je volgende reis en tot horens.
Dikke knuffel van mij.

manuela

geweun een genot om te leaze, keileuk !! hiel veul plezeer nog en veur mam en tante miek en gooie truukreis!

Johan Smits

Juul maak er morgen nog een leuke dag van met mam en tante miek voor je het weet is de dag weer om.
Enjoy Nieuw Zeeland en maak er iets moois van.
Gusta alvast goede terug reis tot in Heytse
Geniet nog volop van je laatste dagen
Groetjes
Johan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!