Au Pair in Sydney

Laatste weken in Sydney..

G'day mates,

Ik vond het wel weer eens tijd voor een nieuwe blog. Er is deze maand niet superveel gebeurd. Nadat ik terugkwam uit Nieuw-Zeeland moest ik vooral wennen aan mijn nieuwe rooster. Tom gaat vanaf februari naar school en dat betekent andere werkuren. Minder tijd om leuke dingen te doen en meer tijd met de kids. Maar het is wel prima zo. Afgelopen week was natuurlijk mijn verjaardag en ik heb ervan genoten. Ik werd rustig wakker, en toen ik beneden kwam stond er een ontbijtje op mij te wachten. Daarna ben ik lekker naar het strand geweest met Ed en Otto. Nu kan ik ook eens zeggen dat ik op mijn verjaardag in de zee heb gezwommen. Het was heerlijk weer en de zon scheen volop. Daarna hebben we aan het strand geluncht, en 's avonds zijn we gaan uiteten in Manly. Het eten was heerlijk en ik voelde me echt jarig. Na het etentje heb ik nog wat drankjes gedaan. Het was een fijne verjaardag.

De rest van de dagen heb ik niet veel gedaan. Nu heb ik natuurlijk lekker veel tijd om dingen voor mijn reis uit te zoeken. Ineens moet ik gaan plannen. Iets wat ik al jaren niet meer gedaan heb, want ik was een uitsteller eerste klas. Ik zeg was, maar een uitsteller blijf je voor je hele leven.

Even over dat reizen: ik heb een reismaatje gevonden. Samen met Jody ga ik twee maanden door Aussie trekken in een campervan. Ik heb Jody tijdens het reizen door Nieuw-Zeeland leren kennen en zij is nu ook aupair in Sydney. Echt toeval dus. Ons plan is om via Melbourne, Adelaide en Alice Springs (Uluru) naar Darwin te rijden. Daarna rijden we naar Cairns, waar we via de oostkust naar beneden zakken. Terug naar Sydney, want vanaf daar vlieg ik op 3 juni weer terug naar huis. Alles komt al zo dichtbij. Over 20 dagen gaan we al reizen, en over 3 maanden ben ik nu alweer thuis!

Dat betekent dus ook dat de laatste weken bij het gezin zijn aangebroken. Heel raar om afscheid te moeten nemen, want ik zal ze missen! Ik heb bijna 7 maanden bij hun in huis gewoond, maar het is ook wel goed zo. Ik ben klaar voor de volgende uitdaging. Je merkt trouwens wel echt dat het al herfst aan het worden is in Sydney. Het regent de afgelopen dagen veel en het is wat koeler. Met koeler bedoel ik dat de temperatuur zo rond de 25 graden ligt. Niet heel vervelend dus. Ik ga het wonen hier ook erg missen. North Curl Curl is een fijne plaats om te wonen, en Sydney is een heerlijke stad. Dit betekent echter niet dat ik niet naar huis wil. Wat zal het heerlijk zijn om iedereen weer te kunnen zien en knuffelen. Ik mis mijn familie en vrienden toch wel.

Als ik terugkom begint het vertrouwde leven weer. Thuis wonen, werken bij Huupkens en na de zomer studeren in Nijmegen. Ik heb ervoor gekozen om de opleiding tot docent Engels te gaan volgen. Helemaal in Nijmegen.. In eerste instantie blijf ik nog thuis wonen, zodat ik rustig op zoek kan naar een kamer en nog even kan genieten van het thuis wonen. En om te sparen natuurlijk, studeren is duur.. Ik heb wel weer zin om een nieuwe studie te starten, en al helemaal omdat het Engels is. Zo kan ik nog meer van deze leuke taal leren.

Zo, nu zijn jullie wel weer genoeg op de hoogte gebracht. Ik ga nog even genieten van mijn laatste weken in Sydney.

Until next time..

Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do, than by the ones you did do.

liefs van mij

Reacties

Reacties

Alicia

Lekkere quote : een uisteller ben je niet voor even maar voor heel je leven

Auntie Inge

Good bezig Juul! Nog efkes en den bisse weer thoes! Begin maar vast mit zeuke noa ein kamer want elke daag op en neer reize geise neet trekke ;-) En doa biej, doe wits van Elle wie lestig ut is om ein kamer te vinje!
Geneet van dien letste weake biej dien "familie" en hieël veul plezeer mit reize!
X

Chris

Vet Nijmegen!!! goede keuze Juul, en misschien toch maar snel op kamers gaan want dat is een echte aanrader, geld kost het toch wel maar ik heb achteraf toch wel een beetje spijt gehad dat ik niet eerder op kamers ben gegaan. maar natuurlijk eerst veel thuis knuffelen ;)

Jose Gebe

Hoi Juul
Wat vliegt de tijd maar je hebt nog leuke maanden voor de boeg lekker genieten en dan is het ook prima om weer in Heitse te vertoeven
Daarna op naar het studentenleven !!!!
Have fun
Leo en José

T. Tonny

Hoi Juul, weer een heel mooi verhaal, maar er komen nog meer mooie en fijne maanden voor jou.
Geniet er nog maar goed van, voor dat je ze thuis weer komt knuffelen.
Heel veel groeten van mij en tot ziens.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!