Au Pair in Sydney

Nieuw-Zeeland

Hi mates,

Hier ben ik weer. Ik wil dit geluksmoment heel graag even met jullie delen, want wat is het heerlijk om weer in mijn eigen bed te slapen. Vooral omdat ik de afgelopen 2,5 week een slaapkamer heb moeten delen met 3 tot 7 personen. Gezellig natuurlijk, totdat de eerste mensen beginnen te snurken en woelen in hun krakerige bed. Afijn, dit had ook wel z'n charmes, maar uiteindelijk ben ik dus toch blij dat ik weer een eigen kamer heb.

Er zullen nu mensen zijn die zich afvragen waarom ik in hemelsnaam een kamer met 7 anderen zou delen, nou dat zit zo.

De afgelopen 2,5 week heb ik gereisd door Nieuw-Zeeland. Samen met ongeveer 30 andere mensen zat ik in de bus van Stray en gingen we van plek naar plek. Ik heb prachtige dingen gezien, maar dat kan ook niet anders, want Nieuw-Zeeland is een prachtig land. Overal om je heen zie je bergen, mooie natuur en af en toe een beetje sneeuw. Ja, het was best koud daar in het zuiden. Hier had ik absoluut niet op gerekend, dus ik had maar 2 warme outfits ingepakt. De afgelopen dagen was het in Christchurch trouwens redelijk zomerachtig, dus heb ik nog gebruik kunnen maken van mijn korte broeken en t-shirtjes.

Ik zal jullie wat vertellen over mijn reis. 16 januari kwam ik aan in Christchurch. Daar was ik dan, weer in m'n uppie. De eerste nacht heb ik in een hostel geslapen en de volgende ochtend heb ik een uber (ja ik weet het, dit is niet de manier waarop backpackers het doen) naar de bushalte gepakt. De bus bracht me naar Greymouth, waar ik dan eindelijk op de Stray bus zou stappen. De Stray bus is een soort tourbus, maar het geeft je wel meer vrijheid. Je kan uitstappen op de aangegeven plekken als je daar langer wilt blijven, en dan weer op de volgende bus stappen. Met de bus zijn we onder andere naar Franz Josef (Glacier), Wanaka, Queenstown, Milford Sound, Stewart Island, Mount Cook en Christchurch gegaan. In Wanaka heb ik letterlijk het hoogtepunt van mijn reis bereikt. Hier ben ik namelijk gaan skydiven. Wat was dit vet zeg. Ik vond het eng, maar eigenlijk toch ook weer niet. Het was gaaf, maar ook héél koud. Tijdens de vrije val voelde het alsof mijn gezicht zou bevriezen. Uiteindelijk is dat toch niet gebeurd en ben ik weer veilig en wel op de grond beland. Iedereen die ooit de kans heeft om het te doen, zeker doen!!!

In Queenstown ben ik gaan paardrijden. Dit was ook heel erg leuk om te doen. De omgeving was prachtig. Tijdens de rit vertelden ze wat over de film 'The Lord of the Rings', die daar was opgenomen. Dit hele praatje zei mij niet zoveel, omdat ik de films nooit gezien heb, maar goed. Ik zat dus ook op een paard dat gebruikt is in de film! Nogmaals, ik heb geen verstand van die films, maar het is wel cool om te zeggen.

In Christchurch ben ik gaan raften. Dit was ook heel erg vet. Het ging er wild aan toe, maar de boot bleef gelukkig overeind!

De laatste week bleef ik alleen achter in Christchurch. De mensen van de bus gingen ieder weer hun eigen weg, en dat was jammer, want ik heb echt veel leuke mensen leren kennen..

Die laatste week was prima, maar hij duurde iets te lang. Na twee dagen had ik Christchurch wel weer gezien, dus ik moest echt op zoek naar dingen om te doen. De week ging dus een beetje langzaam, en ik had echt zin om weer naar 'huis' te gaan. Lekker terug naar Sydney, genieten aan het strand en zwemmen in het zwembad.

Gisteren ben ik weer in Curl Curl aangekomen, en ik vond het heerlijk. Ik had de kids en Ros & Ed toch wel gemist.

Nu komt het einde ook al langzaam in zicht. Nog maar 1,5 maand werken en dan kan ik weer gaan reizen. Hier heb ik ongelofelijk veel zin in. Dan mag ik eindelijk dit prachtige land gaan verkennen.

Dit was het weer voor deze blog, ik ga nog even genieten van mijn eigen bed.

Travelling. It leaves you speechless and then turns you into a storyteller.

Liefs, en tot een volgende blog

P.S, de foto's volgen

Reacties

Reacties

Mientje houben

Juul wat avontuurlijk genietvan de reis groetjes xxx. Mientje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!